Seni mutlu edecek zamansız bir hayal kur deseler, "Pazar gününe geç başlayıp, soğuk ama rüzgarsız bir havada yürüyüş yapmak ve günü klasik müzik konseriyle bitirmek" derim:)


Bugün Pazar . Ne zaman bu cümleyi kursam arkasından mutlaka içimden "Bugün beni ilk defa güneşe çıkardılar" diye eklemek gelir :) Nazım Hikmet'in en sevdiğim şiirlerinden biridir.



Bugün pazar. 

Bugün beni ilk defa güneşe çıkardılar. 

Ve ben ömrümde ilk defa gökyüzünün 

bu kadar benden uzak 

bu kadar mavi 

bu kadar geniş olduğuna şaşarak 
kımıldamadan durdum. 
Sonra saygıyla toprağa oturdum, 
dayadım sırtımı duvara. 
Bu anda ne düşmek dalgalara, 
bu anda ne kavga, ne hürriyet, ne karım. 
Toprak, güneş ve ben... 
Bahtiyarım...


Nazım Hikmet 











Nerelerde kahve içmişiz böyle :) Bu da sır kalsın :) 



Bu gece Klemntinum'da konsere gideceğiz:) Klementinum bahçesinde "Aynalı kilise" (Mirror Chapel) var. Muhteşem tavan süslemeleri, ismini aldığı aynaları ve sahnesindeki devasa orgla büyüleniyoruz. Konser o atmosferde bambaşka bir anlam kazanıyor. Bizim seçtiğimiz konserin hemen hemen aynısı, yine hemen aynı Klmentinum içindeki bir başka kilise'de daha var o akşam. Programları hemen hemen aynı olan bu iki konserin de bir kısmı Vivaldi'nin 4 mevsiminden 2 tanesinden oluşuyor. Bir tanesinde kış ve sonbahar , diğerinde ise yaz ve ilkbahar var. Yılbaşı havasını bu kadar yaşarken özellikle mevsimlerden kışı dinlemek istediğimiz için biz bu gece Mirror Chapel'dekini tercih ediyoruz. :)  




Gecenin sonunda biz yine Old Town'dan geçip otelimize dönerken astronomik saatin altında toplanmış insanların elinde bir fener tutan kostümlü birinin anlattıklarını dinlediklerini görüyoruz. Prag'da geceleri hayalet turları olduğunu duymuştuk. Zaten masal gibi bir atmosferde, masallar dinleyerek şehri gezmenin ne kadar keyifli olacağını düşünüyoruz. Hiç aklımız kalmıyor. Belli ki bir kereliğine denk gelinen gösterilerden değil bu. Prag cömertce her turisti mutlu edecek böyle şirinlikler yapmaya artık anlıyoruz ki hep devam ediyor :)


Yorumlar