Bal Kaymak Pando Usta:)




Ah keşke daha çok yolumuz düşse..Beşiktaş'a, Pando Usta'ya kahvaltıya gidemeyeli herhalde 4-5 yıl olmuştur temiz..Güne çok sevdiğimiz Beşiktaş'da ve Pando Usta'da başlamak harika:)

Bu vesile ile Flickr'da eşelendim. Yıllar önce ilk gittiğimde çektiğim şu iki fotoğrafımı buldum.
Altlarındaki yazılarıyla aynen ekliyorum. (Flickr'da daha uzun yazıyormuşum galiba:)  

Pando Usta'nın dükkanını uzunca bir zaman bulamadım. doğrusu aylar sonra bulunca da , önünden geçip durdum, içeri girmeye uzunca bir süre cesaret edemedim. bugün çok erken saatte yolum beşiktaş'a düşünce, sonunda merakım ağır bastı ve içeri girdim. dükkan o kadar bakımsız ki, kahvaltı etmeye yürek ister:)

fakat bilmem "birşeylere hürmeten ..." duygusunu bilir misiniz? önce oğluyla biraz sohbet ettim . ( fotoğraftaki o) Tam çıkmaya hazırlanırken de pando usta geldi. öyle bir görüşte "dünya tatlısı bir ihtiyarcık" falan değil tabii :) ama ordan ayrılırken onu yine de kucaklamak istedim.
Kendilerini hep muıtlu hissetsinler isteyeceğiniz insanlardan Pando Usta da oglu da.

( bloglarda kahvaltıda neler bulabileceğiniz hakkında detaylı bilgiler var. ben bal kaymak ve peynir yedim. hepsi de cok lezzetliydi. yarım porsiyon da yeseniz tıkabasa lezzete doymanız mümkün. ama hepsinden önemlisi inek sütü kazanda kaynıyor. kaç yerde pastorize edilmemiş, kutuya girmemiş inek sütü bulmak mümkün bilmiyorum. sağlıksız mıdır, içilir mi içilmez mi hiç bir fikrim yok. ama şu dünyada bulduğumda mutlu olup, asla kaçırmayacağım şeylerden biridir:)


Bloglarda anlatildigi gibi 40 kisilik falan bir yer degil. ya da dukkanin arkasinda da bir kisim varsa ben gormedim. onde isaretli yerde oturdum ve pando usta ve ogluyla sohbet ederek kahvaltimi ettim. duvarda isaretli olan fotografta pando ustanin babasi var. dukkanin ilk sahibi. pandonun soyledigine gore 140 senelik mazisi olan bu dukkan eskiden saraya sut ve yogurt gonderiyormus.

pando ustanin bakmayin bu fotografta gulumsedigine, sohbet ettikce herseyin rengi degisiyor tabii:)
ilk gittiginizde tepeden tirnaga suzup ""ne istiyorsun?" demesi cok muhtemel.
bana oyle dedi ve sanki her gelene oyle diyormus gibi de bir hali vardi:)

dukkani uzunca bir sure bulamayisimin sebebi uzunca bir sure balik pazari civarinda aramis olmam. bilmeyip gitmek isteyenler olursa yeri şöyle: kabalci kitabevinden iceri dogru yurumeye baslayin. sagda kosede Adnan Ezen optik'i gorunce ordan iceri donun. hemen saginizda dukkani goreceksiniz.



Yorumlar