Bugün Günlerden, Fazıl Say



 Melocuğumun doğum günü şerefine Fazıl Say konserindeyiz... 
Müthiiişti yine.. Tabii ki ayakta alkışladık 💗

 

"Bak arkadaş, 8 yaşımdan beri senin eserlerini çalıyorum. Opus49ları kolay sonatları çaldığımda 8 yaşındaydım. 32 sonatının 16sını çaldım hayatımda. Ve bunun kalanını da tamamlayacağım 2010 senin 250. doğum gününe hepsini kaydetmiş olacağım ve iddia ediyorum seveceksin. Ben önümüzdeki 3 yıl seninle güleceğim ve seninle ağlayacağım, nerede ve niye ateistsin onu bile biliyorum, her piyano eserin kafamda orkestra gibi hatta yaylı saz quarteti gibi işleniyor, takribi ve hayali viyola partisini bile biliyorum filanca sonatın filanca anında ve nasıl bir viyolacı o ara partiyi nasıl çalarsa iyi olur onu biliyorum, kaçarı yok, bu iş olacak, olması lazım çünkü piyano müziğinde en büyük devrimi sen yaptın,boynumuzun borcudur , bu 32 sonat 12 saatlik müzik mnyaklığı da her önüne gelenin harcı değildiryardıma ihtiyacım var senden... Senden 200 sene sonra aklına bile gelemeyecek bir ülkede doğmuş biriyim, taptığım eerlerini kısmen kaydettimama daha iyi yapmam gerektiği kanaatindeyim, yolum zorlu evet...hesaplaşmam kişiseldir aynı zamanda. Neredeysen, bana destek ol, ben bu işe baş koydum, iyi olacak. 250. yılını tadında kutlayacağız. Ok? İyi..."

                                                                                            

 Fazıl Say'dan Beethoven'a  :)

Yorumlar