Bugün günlerden, bir taşla kaç kuş vurulabilir acaba? :)


Bir taşla kaç kuş vurulabilir acaba?  Bizim anneannemiz ve babaannemiz muhteşemdirler. Biriciktirler.. Şimal'i büyütürken harika bir ekip oldular. Onlar bize yardımcı mı oldular biz mi onlara yardımcı olduk o kadar yani :) Bugün hala elleri hep üzerimizdedir. 
Kaç yıldır anneler günü için bu fikir vardı aklımızda. Ama bir türlü denk getiremiyorduk. 
Anneler günü yaklaşırken ben yine uçak biletlerine gömüldüm. Çok umutsuzdum çünkü yaz sezonu için bilet fiyatları uçağa binmiş göğe çıkmış yetişemiyorsun:) O site bu site bakarken birden aklıma bir fikir geldi, acaba bir yere gidiş ama bir başka yerden dönüş nasıl olurdu. Bu aslında hem iki şehir / belki ülke arasında seyahat edileceği için güzel ama bir o kadar zahmetli olacağı için tercih etmemem
gereken bir şey miydi acaba?

Kağıdı kalemi aldım elime. Hedef nedir? 
1. Şimalle yurtdışına bir seyahat yapmak.
2. Anneanne ve babannemize bir yurtdışı seyahatini hediye etmek. 
3. Böylece Şimal'in yurtdışına yapacağı ilk seyahatini anne ve babasının yanısıra anneanne ve babaannesiyle de yapmış olması. Ayrıca annelerimizin de ilk Avrupa seyahatlerini bizimle ve Şimalle yapmış olmaları :) 
4. Tuğrul'un yeni yaşını birlikte karşılamak ve annelerimiz ve kızımızla birlikte yapacağımız bu gezinin planlamasını üzerime alıp bunu ona hediye etmek. (Bu yüzden bir noktadan sonra hiç bir şeye karıştırmadım onu :) 

Ülke olarak nereyi seçmeliyim diye düşündüm. 
Bir kere daha önce bizim gördüğümüz bir yer seçmeliydik ki , bu seyahatimizde gideceğimiz yeri bilmenin avantajlarından yararlanabilmeliydik. Bizim gördüğümüz yerleri düşündüğümde Prag ve Leipzig ve Viyana listeye girdiler. 

Viyana hemen Günin farkıyla açık ara öne geçti 💙 Hem Tuğrul da görmemişti Viyana'yı. Hemen doğum gününde başbaşa gideceğimiz Sigmund Freud Museum parantezi koydum araya :) Aslında öncelikli tercihim daha küçük bir şehir seçip daha kısa kısa mesafelerde gezmekti ama diyorum ya Güninikomu yaz başında görme fırsatı da varken başka yer de seçilmezdi be ciğerim 😂 💚
 Üstelik anneanne ve babaanne beni utandırdılar. Tabana kuvvet biiir yürüdüleeer ,bir yürüdüler :))
Viyana'ya karar verince (ki şaşırtıcı bir şekilde en ucuz biletler de o destinasyonaydı) bu sefer biletleri daha ucuza bulabilir miyim acaba diye dönüşte başka bir yer diye aramaya başladım...Bingooo:)))
Viyana gidiş Prag dönüş promosyon bilet fiyatlarıyla hem de yaz mevsiminin ortasında önüme düştü:)
Tarihi Tuğrul'un doğum gününe ayarladım veeeee,


Demiştim "I'll be back" diyeee canikoom :))) 


Bardakların, sunumun güzelliğine bakar mısınız? 
Hele içindeki o nefis tatlı:) 
İşte Günin farkıı :)) 

Yağmurlu bir sabahta giriş yaptık şehre. Otelimizi özellikle Güninin evine yakın seçtim. 
Tuğrul kapının hemen üzerine asılmış plakayı işaret etti içeri girerken, 



Ünlü matematik felsefecisi Kurt Gödel 1927- 1928 yılları arasında o yıllarda ev olan daha sonra otele dönüştürülmüş olan bizim kaldığımız binada yaşamış. 
Gödel'in hayatı hakkında bilgi almak için Google'a sorduğumda karşıma çıkan bilgilerin o yıllara ait dönemi, Bekir S. Gür'ün anlatımıyla şöyle:  

"Gödel 1924 yılında Viyana Üniversitesine geldiği zaman fizik çalışma düşüncesi vardı. Philip Furtwangler'den aldığı matematik dersleri ile H. Gomperz'den aldığı felsefe tarihi derslerinden etkilendi. Felsefi bir düşünce olarak platonculuk ile bu derste tanıştı. 1926 yılında matematik bölümüne geçti. Muhtemelen 1925 yılında, M. Schlick'in matematik felsefesi üzerine seminerine katıldı, bu seminerde Russell'ın Matematiksel Felsefeye Giriş adlı eseri incelenmekteydi. 1926 yılında, hocası Hans Hahn'ın yönlendirmesiyle Viyana Çevresinin toplantılarına katılmaya başladı. Bu çevrenin amacı, bilgiyi mantıksal ve deneysel yollarla incelemek, felsefeyi bilimsel kılmak ve metafiziği reddetmekti. Toplantılarda sessiz bir katılımcı olan Gödel bu çevrenin görüşleriyle hiçbir zaman uyuşmadı ve zamanla o çevreden uzaklaştı. Yine de, o çevrenin ileri gelenlerinden Carnap gibi kişilerle şahsi dostluğunu sürdürdü.
Gödel, 1928 yılından itibaren matematiksel mantık üzerine yoğunlaşmaya başladı. Gödel, Brouwer'ın 1928 yılında Viyana'da yaptığı konuşmaları dinlemiş ve bu konuşmalardan etkilenmiştir. Gödel'in sonraki çalışmalarını etkileyen bir başka husus, Carnap'ın 1928-1929 yıllarında Viyana Üniversitesinde “Aritmetiğin Felsefî Temelleri” adı altında metamantık üzerine verdiği dersler olmuştur. Gödel, Carnap'ın dersinde, Russell ve Hilbert'in çalışmalarını okumuştur. Gödel'e bu dönemde tesir eden bir başka husus, Hilbert'in 1928 yılında Uluslararası Matematikçiler Kongresinde yaptığı ve 1929 yılında basılan konuşmasıdır. Gödel 1929 yılında, Hilbert'in çalışmalarının devamı olarak, eksiksizlik üzerine doktora tezini sunar. Bu tez sayesinde, Viyana Üniversitesi'nde matematik alanında doktorasını 1930 yılında tamamlar. Gödel, Hilbert'in çalışmalarını devam ettirirken, kendisini dünyaca ünlü kılacak beklenmedik bir sonuç keşfeder. Eksiklik teoremi olarak bilinecek bu keşfi 1931 yılında basılır."






Güninciğim rehberlik yapıyor ve bizim gruba şehri anlatıyor. Aziz Stephan katedralinin önündeyiz burada. Onun yerine Şimal'in dansını fotoğraflamışım ama :)



Evet figlmüller'e de gittik ve ben bu sefer kıyaslayarak söylüyorum harikaydı harikaydı ama eger tek şnitzel yeme şansım olsaydı ben Plachutta'yı seçerdim. Plachutta "harika + " çünkü :)) 











Bir gezi yazısı olmadığı için yine Viyana hakkında bir bilgi yok burada . Bizim gezimizin ayrıntılarına da girmeyeceğim. Sadece şunu söylemeliyim . Viyana gezisinden çok annelerimizin performansı bizi etkiledi.
Bazen gezi boyunca yüzlerinde ara ara oluşan bir ifade gözümün önüne geliyor ve "75inden sonra biz niye Avrupa'ya geldik?" diye ara ara hep bir şaşırdılar mı ne diyorum :))
Ya da çok hoş bir sürpriz oldu gerçekten bu onlara ve onun şaşkınlığının yokladığı anlardı onlar diyorum:)
Gezi boyunca gözüm hep üstlerindeydi :))) 
Öyle anların hemen arkasından herkesin çok hoş kikirdediğini görüyordum ve ben de rahatlayıp, mutlu oluyordum :) 
Özetle gökten üç elma düşmüş , biz bu gezide hepsini kaptık. Darısı olmayanların başına diyeyim:)) 



Yorumlar