Bugün günlerden, Aklı sonradan başına gelenler:)


Bakınız ben oluyorum o başlıktaki. Likörü yaptım. Burada da yazdım.

Sonra birden hatırladım!
Ben geçen sene bu işin kitabını okumuştum yahuuuu!!

(Kitabını yazmıştım gibi havalı söyledim mi 😂😂😂 )

 Çok şeker bir kitaptır kendisi:) Can Yayınları'nın bu kırk merak serisini çok severim . Mecidiyeköy'deki eski tekel fabrikasından da bahseder ki , okurken bir kere daha
bu şehirde mi yaşanıyormuş bunlar dedirtir.

Vişne likörü tarifini aradım hemen..

Buyrun doğrudan kitaptan yazıyorum : 

Malzemeler:
2kg vişne
750gr.şeker
70cl'lik %90 oranlı saf alkol
1 lt. su
Tarçın, karanfil, muskat, kakule
Sapları biraz kesilen vişne ve şeker birlikte 1 hafta güneşte bekletilecek. Bir haftanın sonunda bu usareye 3-4 tarçın çubuğu, 7-8 karanfil, bir o kadar kakule ve bir muskat eklenecek. Bu miktarları arzunuza göre değiştirebilirsiniz. Bunlara su ve alkol de ilave edip bu sefer güneşten uzak, bir dolap içinde tekrar beklemeye bırakacaksınız. Üç ayın sonunda muhteşem rengi ve kokusuyla vişne likörünüz içime hazır hale gelmiş olacak.

Seninkiler ne durumda derseniz,,





Oldukça sulandılar. Şekerleri erisin diye her gün iyice sallayın kavanozları demişlerdi ya,, O sanırım daha bir şişede yapanlar için olmalı. Ben denedim. Maksat şekeri eritmekse, öyle pek sallanarak olacak gibi değil o iş. "Karıştırın" diyenler de vardı onu dikkate aldım Kapaklarını açıp tahta kaşıkla iyice iyice karıştırdım. Vişneler oldukça sulanmış ama şekerler erimedi henüz...Bir de ekşi kokuyor :(
Bundan liköre varabilecek miyim gerçekten?
Bakalım hep beraber göreceğiz:)




Yorumlar