Cam, 1881 ve Bezirgan



Bu sene teee sezonun başında , 
         " Bu sene esasen 2 tane oyuna (mutlaka) gitmek istiyorum. Cam ve Testesteron. (ve eğer oynarsa Yıldız Kenter'in olduğu herhangi bir oyun.) Hayatın bu temposunun içinde bunların dışında ne seyretsem üstüne koymuş sayacağım kendimi." demiştim ya, önce hemen bir durum güncellemesi yapıyorum her ikisini de izledim ve çok mutluyum ki üstüne de koyabildim:)
 
Cam'ı izlemeye gittiğimizde bir de ne görelim? Gişe'de 1881'in Afişi ve altında,  "Oyun ücretsizdir. Davetiyeler oyundan üç gün önce gişeden alınabilir" yazmıyor mu?

Şu yazıyı okuduğumdan beri, 1881'i nasıl denk getirir de seyrederim diye kıvranıyordum:)  
http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/21847262.asp

Zira kapalı gişe oynuyor! Mayıs ayına kadar bilet bulmak imkansız.. 


Yılmaz Özdil oyunu o kadar güzel anlatmış ki üzerine söyleyecek bir şeyim yok. 
Atatürk Cumhurbaşkanı olduğunda kaç yaşındaymış bunu biliyor musunuz peki ? 60 mı, 57 mi? 
Ben bilmiyordum..42 ! Sadece 42 yaşındaymış.. Bütün o savaşları yapıp hepsinden büyük zaferlerle çıkıp, darmadağınık olmuş sınırlarımızı adeta eline kalemi alıp kağıt üzerinde çizer gibi çizip, topraklarımızı düşmanlardan temizleyip Türkiye Cumhuriyeti'ni kurduğunda 42 yaşındaymış..
Üstelik oyunda bunun altını hiç çizmemelerine rağmen gerçekten çok yalnız bir adammış...Çünkü ailesi yok...Annesi yok, babası yok, kardeşi yok..Kardeşlerinin çocukları yok. Etrafında olanlar gecenin sonunda hep ailelerinin yanına dönüyorlar. O ise etrafında bir sürü insan da olsa yalnız..
En çok bu ikisini fark ettiğimde irkildim.. 

Rahat uyuyor mudur? Bence çook rahat uyuyordur! Ancak vazifesini fazlasıyla yapmış insanların duyacağı o müthiş iç huzuruyla :) 

1881'i izleyeli 2 gün olmuştu ki Günin arayıp "Bezirgan'a bilet ister misin?" demesin mi:) Nasıl istemem:)  





 
Bezirgan... Bir acayip oyun! Tam da bu dönemde...Bir kere de buradan ayakta alkışlıyorum sizi !  İstanbul Halk Tiyatrosu, sözünü sakınmıyor. Ama Erkan Can’ın dediği gibi, “kırıp dökmeden” ve Brecht’in dediği gibi “çok eğlendirerek”.


Yorumlar